Regionalny Komitet Referendalny ? ZNP Koszalin:
1. Małgorzata Chyła , ZNP
2. Emilia Bury, Nowoczesna
3. Jolanta Bartnik, KOD
4. Grzegorz Andrzej Niski, Janina Sztolc, Unia Pracy
5. Jan Kuriata, PO
6. Włodzimierz Niemiec, SLD
7. Jacek Wezgraj, Razem
8. Anna Grabowska, ZNP
Dzisiaj, w siedzibie Oddziału ZNP w Koszalinie przedstawiciele/ki organizacji, ugrupowań i ruchów, które przystąpiły do Regionalnego Komitetu referendalnego, podpisali „Deklarację na rzecz przeprowadzenia ogólnokrajowego referendum z inicjatywy obywateli w sprawie reformy systemu oświaty”.
Możemy zatem rozpocząć zbiórkę podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum ws. reformy edukacji: „Czy jest Pani/Pan przeciw reformie edukacji, którą rząd wprowadza od 1 września 2017 roku?”
Głównym celem naszej inicjatywy jest zebranie co najmniej 500 tys. podpisów pod wnioskiem, który zgodnie z ustawą o referendum ogólnokrajowym, zostanie przekazany do Marszałka Sejmu RP. Pod wnioskiem mogą podpisywać się wszyscy obywatele polscy posiadający prawa wyborcze. Referendum jest ogólnokrajowe, dlatego listy do zbierania podpisów są takie same na terenie całego kraju. Obywatelskie referendum ma sens, bo jeszcze możemy zatrzymać niedobrą reformę edukacji!
PO, SLD, UNII PRACY, RAZEM, NOWOCZESNEJ, KOD
za przystąpienie do REGIONALNEGO KOMITETU REFERENDALNEGO
Związek Nauczycielstwa Polskiego, inicjując obywatelski ruch na rzecz przeprowadzenia referendum z inicjatywy obywateli w sprawie reformy systemu oświaty, zwraca się do ugrupowań parlamentarnych i pozaparlamentarnych, stowarzyszeń rodziców, organizacji pozarządowych, korporacji samorządowych i innych podmiotów – krytycznie oceniających reformę oświaty – o przystąpienie do komitetu referendalnego, którego członkowie będą prowadzili kampanię informacyjną oraz zbierali podpisy pod wnioskiem o przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum w sprawie reformy systemu oświaty, ponieważ jest to kwestia o najważniejszym znaczeniu dla Państwa oraz jego Obywateli i Obywatelek.
Deklaracja o przystąpieniu do komitetu ma charakter otwarty.